Saturday, August 11, 2012

JALAN CINTA ITU.


JALAN CINTA ITU.
Pernah sekali aku berhenti di perhentian cinta,
Titian indah itu aku jejaki,
Pernah sekali aku menjenguk pulau bahasa,
Manisnya kata itu aku rasa,
Hati ku berpaut, jiwa ku terpaut,
Ranting cinta itu seakan-akan melambai memanggil aku,
Dedaun kasih itu lembut menghembus udara cinta,
Jejari ku erat memikul bunga cinta itu,
Bahagianya, seperti aku lah tuannya,
Leka dan alpa,
Satu persatu datang meluru,
Menutup ruang kesedaranku,
Aku sibuk menggali pulau cinta ku,
Cinta sejati ku.
.......................................................
Jatuh! Jatuh aku jatuh.
Sakit! Perit. Calar usahaku.
Mimpi! Mimpi ku indah.
Impian ku musnah!
Sungguh. Sungguh aku lupa!
Berlari air mataku.
Mencari ruang menyemai.
Cinta sejati ku,
Mungkin jua bukan cinta hakiki ku..

4 comments:

mariahhasamdin said...

mengada gila. buat i nangis je tau :'(

amirah aqilah said...

babe, why menangis? :( dont cry. sorry. i didnt mean anything. this one came out with a different meaning.

mariahhasamdin said...

harharhar! jom buat post baru lagi?!

amirah aqilah said...

jom jom jom jom jom!!! :)