Sunday, May 8, 2011

KETAHUAN


Ya aku tahu. Hari ini adalah Hari Ibu. Atau dalam bahasa modennya "Mother's day". Aku tengok banyak yang pi sambut. Penuh Shopping complex tu. Penuh Secret recipe. Berpusu-pusu orang dok pi beratur kat Big Apple tu haa. Semua dok beli hadiah sana sini untuk Mak, Ibu,Mama,Umi tercinta. Okay, selama ak aku hidup 20 tahun, bukan nak cakap apa, tapi kdg2 rasa sebak, sedih dan sedih. Sebab ak tak pernah nak rasa mcm mana sambutan tu. Ada yang sambut ramai2 bersama aunty2 yang bergelar ibu. Ada yang sambut sesam ahli keluarga. Tapi the point is 'menyambut'. Tapi, but, aku?? aku tak pernah nak rasa. Entah tak tau kenapa. Maybe sebab masing2 tak pernah hirau. Atau didikan semasa kecil yang menjadi punca? Aku tak pernah tahu kenapa. Bukannya nak ckp 'OMG. kau orang tak ada family bond ke?' tak, tak, bukan aku takde family bond. kitaorang ada je. pernah je sama2 pegi holiday sume tapi mungkin bahagian nie adalah kekurangan yang ada dalam keluarga aku. mungkin. Mungkin bab2 menyambut sana sini, tak la begitu meriah dengan apa yang korang alami. Bila dengar cerita org, atau tgk dengan ,ata sendiri, sebak terasa tapi senyum ku tak pernah lekang. Bukan aku nak dok mengadu atau complain just nak share something with you guys. Mungkin bole di jadikan pengajaran & pembelajaran. Aku sedar erti seorang ibu kerana Dia. Ya, kau la yang sedar kan aku selama nie. And i thanked you for that my dear :) Cuma bagi you all semua yang menyambut, hargai la detik bersama ibu anda semua. * dah mcm berceramah dah haa* a mom is the best person ever in ur life. she will always be the one. i'm not that close to my mom but still i love her. a lot.

p/s: ibu, selamat hari ibu. :) i love u a lot. thanks for everything u've done for me and for all the understanding ibu. u're the best. and i;m sorry for all the wrongdoings i've done ibu. qila nak ibu tau, qila sentiasa sayangkan ibu eventhough kita tak pernah nak share everything like others did.

No comments: